2017. szeptember 4.

Egy Pilates kihívás 9 pozitív hatása



Becsípődött a derekad (már megint)? Fájnak a lábaid? Merev a nyakad? Ez a korral jár, öregszel! Vagy mégsem? Kifogás akad bőven, hogy éppen miért is nem űzöl valamilyen sportot az egészséged helyreállítása és megőrzése érdekében. Talán az igazi motivációt nehéz azonosítanod illetve feléleszteni magadban. Van, akit az motivál, ha látja, hogy a szerelme, egy közeli barátja vagy munkatársa rendszeresen sportol, s ebből erőt merítve csatlakozik hozzá. Persze, nem könnyű belevágni, ha az általuk választott mozgásforma nem áll a szívünkhöz közel (számomra ilyen pl. a futás, kondizás, biciklizés). Csüggedésre semmi ok, hiszen van miből választanod. Vagy esetleg mégsem olyan egyszerű? 
Hát én így jártam, amikor távolabbi vidékre költöztem a fővárostól. Eggyel növelhettem a kifogásaim számát. Jól hangzik, ugye? Hát nem! Egyáltalán nem!

A kalandom azzal indult, hogy jelentkeztem a Csendes Erőmerítő Jógatáborba. Lassan hagyomány nálam, hogy nyáron kiválasztok egy jógás programot (tavaly ezt hastánccal is kombináltam, amiről itt olvashatsz). Az idei cél, hogy újra lendületet vegyek és az életmódváltásom részeként megint mozogni kezdjek. A kiválasztott sport a Pilates lett. Egyrészt réges – régen már jártam ilyen órákra és jó emlékeim maradtak, másrészt a közelben találtam egy Pilates stúdiót is, ahová hetente eljárhatok. Ez persze nem elég egy új szokás kialakításához, mert jól le tudom magamat beszélni indulás előtt. 

Idén szerencsés voltam, mert korábban feliratkoztam egy másik Pilates oktató (Kiss Zsuzsi) hírlevelére, s ő augusztus elején 21 napos Pilates kihívást indított napi 10 percben. Éltem a lehetőséggel és azóta is hálás vagyok érte!
A jóga táborból visszatérve nekifogtam a naponta érkező 10 perces gyakorlatok elvégzésére. Összeszedtem magam és a zárt Facebook csoportba is írtam minden egyes nap. Köszönet a virtuális páromnak (my dear buddy 😙) Balog Mariannának, hogy ő is rendszeresen megszólított, így nem volt lehetőségem sumákolni. (Pedig a kísértés azért kerülgetett.) 

Mit köszönhetek ennek a kihívásnak?

  • A reggeli rendszeres Pilates edzéseket (10 percem mindig van rá).
  • Növekvő erőnlétet és teherbírást.
  • Szellemi frissességet és az alkotó erőm ébredését.
  • A közösség inspiráló erejének megtapasztalását.
  • A barátság magjait, amit még öntöznöm kell, hogy igazán csírázásnak induljanak.
  • Következetességet és kitartást.
  • Csökkenő derékfájást, erősödő vázizmokat.
  • Megtapasztaltam, hogy működhet az otthoni torna online eszközök segítségével is.
  • Új hobbit, ami arra motivál, hogy fizikálisan is kimozduljak a 60 perces órákra.
 
Az eredeti 21 nap letelt, de én továbbra is kipipálom a napokat, illetve rajzolom a mosolygós fejeket. Az egyik havi edzéstervem a hűtőn, a másik naptáram a szoba falán van, ahol reggelente tornázom. A termes órán egyre ritkábban ostorozom már magam, hogy nem vagyok még olyan hajlékony, mint a többiek. Gyakran emlékeztetem magam arra, hogy ne másokhoz, hanem saját magamhoz mérjem a fejlődésemet. Érzem, hogy egyre ügyesebb és teherbíróbb vagyok. 

Ne higgyétek, hogy sétagalopp volt a kihívás. Az elmúlt hónap egy érzelmi hullámvasút is volt. Higgyétek el, már napi 10 perc mozgás is csodát tesz. A tapasztalt jótékony hatás arra ösztönöz, hogy egy új 21 napos kihívást találjak ki magamnak, ami továbbsegíti az életmódváltásomat. #ilovepilates 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése