2016. március 1.

A hajléktalan és az Erzsébet-utalvány esete

Vége volt a munkaidőnek és siettem haza, amikor a zebránál megállított a piros jelzés. Ezt kihasználva egy hajléktalan szólított meg némi apró pénz reményében. A helyzet nem volt szokatlan, hiszen nap, mint nap találkozom a sorstársaival. Aznap úgy döntöttem, hogy hozzájárulok a napi keresetéhez. Épp a pénztárcám után kutakodtam, amikor a következő kérdést tette fel nekem: "Van Erzsébet-utalványa?" Ekkor már a kezemben volt a 200 Ft-os érme és odaadtam. Utána gondolkoztam csak el azon, milyen élelmesek is az utcán élők, hiszen az utalvány legkisebb összege a 300 Ft-os címlet, de inkább az 500 Ft-os az elterjedtebb. Biztosan vannak olyanok, akik könnyebben megválnak az étkezési utalványtól, mintha készpénzben kellene kifizetniük a rajta lévő összeget. Az ötlet mindenesetre nagyon életre való.
Szóval közlekedj nyitott szemmel és füllel, mert talán holnap már el is csípsz egy mondatot vagy látsz valamit, aminek következtében kikristályosodik a megoldás egy téged napok (vagy hetek) óta foglalkoztató problémára. Engem az elhangzott egyszerű kérdés írásra inspirált :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése