2015. augusztus 31.

Az iskoláskorom ízei



Iskolakezdés. Ha meghallod ezt a szót, akkor talán összeugrik a gyomrod a stressztől, eszedbe jut a fájós lábad vagy a megtépázott idegeid, amit különböző módszerekkel igyekszel megnyugtatni. Nekem a tejbegríz jutott róla eszembe. Azt most tanulom, hogy bízzak bátrabban a megérzéseimben és cselekedjek aszerint. Kiváló terepet biztosíthatna a gyakorlásra a konyha, ahol nyugodtan el lehet térni a recept által írtaktól. Visszajelzések alapján ízletesen főzök, azonban nem igazán vagyok egy konyhatündér. Szeretem az egyszerű és könnyen elkészíthető ételeket, amik a mai trendek alapján gyakran nem az egészséges kategóriába sorolhatóak (pl. vadas zsemlegombóccal, paprikás krumpli). Így roppant hálás vagyok, ha valaki más kitalálja ezeknek a diétás / testkontrollos / paleós stb. verzióját, amit megkóstolhatok és eldönthetem, hogy elkészítem-e. Annyi más dolog van, ami érdekel, hogy a főzésre szánt időt igyekszem minimalizálni (igen, kuktát is szoktam használni). Minden elismerésem neked, ha ezt választottad hivatásodnak vagy hobbidnak és örömödet leled benne. A környezeted biztosan hálás neked a finomságokért, amit feltálalsz.

Két olyan ételre emlékszem az iskolai menzás időszakomból, amiknek ízeit nem sikerült azóta sem reprodukálnom. Az egyik a tejbegríz, amibe én mindig belekevertem a cukros kakaót és úgy ettem. Ennél egyszerűbb étel talán alig akad, hiszen csak tej, búzadara és némi cukor kell hozzá. Igen, de milyen arányban? Mennyi darát tegyek a tejbe, hogy ne legyen túl sűrű vagy túl folyós? Hát igen, ilyenkor jól jön az intuíció (vagy a rutin). Nekem mindig túl sűrűre sikeredik, hiába teszek bele kevesebb darát, megdagad a végére és eltűnik az általam vágyott híg állag. A szilárd tejbegríz pedig nem az igazi, hiába olvad meg a tetején a kakaós cukor.

A másik étel a grízes tészta. Ezzel én nem is próbálkozom, mert már a dara pirításánál elveszíteném a türelmem. Emlékszem, Anyukám mindent megtett, hogy elérje a kívánt íz hatást, de nem sikerült. A tésztán a pirított dara „száraz” maradt, s sosem ragacsos, amitől összetapadt volna a tészta. Így szerettem, mert így szoktam meg. Azóta párszor a nosztalgia kedvéért megkóstoltam étteremben is, ahol az a bizonyos ragacs állag megvolt, azonban az íze már nem volt az igazi. Elmúlt a varázs.

Melyek a te emlékezetes, utánozhatatlan étel kedvenceid az iskolai menzáról?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése